Ποια είναι τα αίτια που προκαλούν πρόωρη φθορά στα ελαστικά;

Ποια είναι τα αίτια που προκαλούν πρόωρη φθορά στα ελαστικά;

Ποια είναι τα αίτια που προκαλούν πρόωρη φθορά στα ελαστικά;

Τα ελαστικά αντιμετωπίζουν καθημερινά πολλούς εχθρούς που τα φθείρουν πιο γρήγορα και οφείλονται τόσο στις συνθήκες του περιβάλλοντος όσο και στον ανθρώπινο παράγοντα.

Τα ελαστικά κάθε οχήματος ανεξαρτήτως εταιρείας, διαστάσεων και τύπου, έχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές και χρειάζονται συντήρηση, έτσι ώστε να διατηρηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα και να είναι ασφαλή.

– Οι κλιματολογικές συνθήκες του περιβάλλοντος, όπως οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες που κάνουν την άσφαλτο να καίει αλλά και οι πολύ ψυχρές θερμοκρασίες με ακατάλληλα ελαστικά, φθείρουν πιο γρήγορα ένα λάστιχο, επηρεάζοντας τη διάρκεια της ζωής του.

– Η οδήγηση σε δρόμους με κακοτεχνίες, δηλαδή, με πολλές λακκούβες, σαμαράκια και κράσπεδα, επιταχύνει τη φθορά του πέλματος, ενώ ενδέχεται να εμφανιστούν σπασίματα στα πλαϊνά τοιχώματα, τα οποία δεν επιδιορθώνονται.

– Η αμέλεια επισκευής ενός κλαταρισμένου ελαστικού (αν και εφόσον επιδιορθώνεται) και η κίνηση του οχήματος με σκασμένο λάστιχο για αρκετά μέτρα, αυτομάτως το καταστρέφει, ενώ δημιουργεί φθορές στις ζάντες ακόμα και στην ανάρτηση. Ένα ξεφούσκωτο λάστιχο “τετραγωνίζεται” και στην περίπτωση που το όχημα είναι ακινητοποιημένο για πολλές μέρες.

– Η παράλειψη του τακτικού ελέγχου των πιέσεων των ελαστικών (π.χ. μια φορά το μήνα) είναι από τους πιο κύριους παράγοντες που επηρεάζει τη διάρκεια ζωής των ελαστικών, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι όταν ένα λάστιχο έχει χάσει έστω και λίγο αέρα, τότε γίνεται επικίνδυνη η συμπεριφορά του οχήματος στο δρόμο.

– Η ευθυγράμμιση και ζυγοστάθμιση μειώνει σημαντικά την φθορά των ελαστικών. Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο τραβάει δεξιά ή αριστερά όταν το τιμόνι είναι ευθεία και ο δρόμος επίπεδος, τότε χρειάζεται ευθυγράμμιση. Όταν ένας τροχός (ή περισσότεροι) προκαλούν κραδασμούς και τρέμουλο στο τιμόνι, τότε το αυτοκίνητο χρειάζεται ζυγοστάθμιση.

– Η παρατεταμένη οδήγηση σε πολύ γρήγορες ταχύτητες έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη πολύ υψηλών θερμοκρασιών στο λάστιχο, κάτι που μπορεί να του προκαλέσει ζημιά, μέχρι και αιφνίδια καταστροφή όταν ξεπεραστεί ο δείκτης ταχύτητάς του.

– Η υπερφόρτωση και η υπέρβαση του ορίου του μέγιστου φορτίου που προβλέπεται για το ελαστικό οδηγεί τάχιστα στην καταστροφή του.

Η υποπίεση στο ελαστικό δημιουργεί κάμψη του σκελετού, υπερθέρμανση, ανομοιόμορφη φθορά στα ελαστικά, αύξηση της αντίστασης κύλισης και υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

– Πίεση αέρα στο ελαστικό πρέπει να ακολουθεί τις προδιαγραφές του κατασκευαστή του αυτοκινήτου. Η σχετική ετικέτα συνήθως βρίσκεται στην τάπα του καυσίμου, ή στην πόρτα του οδηγού ή στο εγχειρίδιο χρήσης. Σε πολλά αυτοκίνητα διαφέρει η πίεση μεταξύ των μπροστινών και των πίσω τροχών. Στα ελαστικά δεν αναγράφεται η συνιστώμενη πίεση αλλά η μέγιστη πίεση αέρα, η πληροφορία αυτή εντοπίζεται στα πλαϊνά του ελαστικού.

– Η τοποθέτηση ελαστικών διαφορετικών εταιριών, στο ίδιο αυτοκίνητο, προκαλεί ανομοιόμορφη φθορά και είναι μία επικίνδυνη τακτική που επηρεάζει την οδική συμπεριφορά του, γιατί κάθε ελαστικό έχει διαφορετικές προδιαγραφές και χαρακτηριστικά πρόσφυσης, υδολίσθησης κλπ.

– Ένα χαλασμένο αμορτισέρ ή ένα αμορτισέρ με σημαντικά μειωμένη απόδοση, συντελεί και αυτό στην επιτάχυνση της φθοράς του ελαστικού, αφού δεν πατάει σωστά στο δρόμο.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Για την άρτια λειτουργία της ιστοσελίδας, είναι απαραίτητη η χρήση λειτουργικών cooikies. Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα μας, συναινείτε σε αυτό. Για την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης, χρησιμοποιούνται επίσης cookies στόχευσης & διαφήμισης (Google, Facebook). Εναλλακτικά, μπορείτε να διαμορφώσετε τις ρυθμίσεις των μη λειτουργικών cookies με βάση τις αντίστοιχες επιλογές του browser σας.

Κλείσιμο